Kategóriák
  • Újdonságok
  • Akciók
  • Táplálékkiegészítők
    •  
  • Ruházat
    •  
  • Küzdősport felszerelések
    •  
  • Kiegészítők
    •  
  • Fitnesz eszközök
    •  
  • Gyógyhatású készítmények, sport krémek
    •  
  • Edzésprogramok, bérletek, rendezvények
    •  
  • Tanfolyamok
  • Támogatások
TOP termékek
Termékajánló
Fizetési megoldás
Hírlevél
Házhozszállítás

Egészségmagazin
2021.05.14 08:00

Kímélt izület a jó edzésért

Miért fontos a bemelegítés?

Hogyan segít az edzés során egy izületrögzítő?

Miért fontos a fokozatosság edzéskor?

 

A mai rovatunkban leírjuk, hogyan vigyázz izületeidre az edzések előtt,alatt és után:

Bárhol is tartjuk meg edzésünket(akár otthon, akár edzőteremben), fontos, hogy megfelelően védjük meg izületeinket! 

Most megosztjuk veletek mit kell tenni azért, hogy ne sérüljünk le edzéskor:

1. Mindig szánjunk időt a bemelegítésre és a felkészülésre!

Akik most kezdenek bele vagy csak újrakezdik az edzésüket először a bokát, majd ezt követően a térdet mozgassa át kellően első körben. Ez főleg azért fontos, mert a talajon egészen máshogy viselkedik a lábad, mint a futópadon, hiszen másképp reagálnak az izületek, szalagok, így érdemes megerősített és felkészített ízületekkel nekivágni, nehogy megsérüljön bármelyik végtagunk.

A bemelegítés pedig serkenti a vérkeringésünket, ezáltal kevésbé lesz szervezetünk sérülékeny.

2. A baj elkerülése érdekében javasoljuk az izületrögzítő használatát!

Miután megvagyunk a bemelegítéssel egy megelőző célzattal érdemes hordanunk egy izületrögzítőt az edzés elkezdése előtt, mivel rándulásokat, zúzódásokat tudunk megakadályozni vele.

Viselése egyáltalán nem zavaró, és akkor a legkényelmesebb, ha a pántjai állíthatóak és az anyaga is légáteresztő.

3. Figyeljünk a fokozatosságra!

" Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka." - tartja a közmondás. Ez ugyanúgy vonatkozik az erőteljes edzésre is, hiszen a szervezetnek kell a megfelelő fokozatos növelés, hogy már az elején ne terheljük le túlságosan.

Javasoljuk, hogy napról napra apránként növelje az edzések óraszámát és intenzitását. A sport sérülések nagyrésze túlterhelésből ered!

4. Edzésünk végeztével ne feledkezzünk meg a nyújtásról és a folyadék pótlásról!

Minden edzés után az a legjobb érzés, amikor a megdolgoztatott testedet, végtagjaidat nyújtó gyakorlatokkal vezeted le, ami által visszanyered a végtagjaid mozgékonyságát.

Emellett ne felejtsük el a folyadék bevitelt se, hiszen az edzés során sok folyadékot veszítünk, ezért a megfelelő mennyiséget vissza kell pótolni.