TOP termékek
Termékajánló
Hírlevél
Házhozszállítás

Egészségmagazin
2020.10.11 06:08

Zsírégető hormonok

6 módszer, amivel bekapcsolhatod a zsírégető hormonokat

A hormonok segítik testünk ideális működését... és igen fontos szerepet töltenek be. Az éhség jelzésére avagy annak csillapítására is meg van a megfelelő hormon. Nézzük, hogy mik is ezek.

A cikk a brightside angol nyelvű magazin alapján íródott.

  1. Éhes vagyok! - hormon.
    A ghrelin azt az üzenetet küldi az agyba, hogy ideje lenne enni valamit. Az alacsony kalóriatartalmú diéták ezért nem működnek hosszú távon.  Ugyanis még 1 év után is magas a gherin szint. A csökkentettt kalóriabevitel fokozza ennek a hormonnak a működését, és szervezetünk nem tud ehhez hozzászokni.

    Intenzív kardió gyakorlatokkal csökkenthető a ghrelin szintje.

    Kardió gyakorlat szinte bármi lehet:
    a futás, a súlyokkal való edzés, a bokszolás, az erőnléti edzés.

    Lényeg, hogy mozgás közben a szívritmus elérjen egy bizonyos szintet. Akkor jársz az optimális tartományban, ha a légzésed nehézkessé válik. Beszélni ugyan tudsz, de énekelni ekkor már eszedbe sem jut. ????

  2. Leptin --> azt üzeni egyél kevesebbet!
    A zsírsejtek termelik, ami nem jelenti azt, hogy minél zsírosabb a testünk, annál több leptin található a szervezetünkben. E ugyan jól hangzik, de sajna egy bizonyos szint után a szervezetünk leptin rezisztenciát alakít ki, így az agyunk nem képes értelmezni a leptin által küldött üzeneteket. ????

    A magas antioxidáns tartalmú ételek növelik a leptin iránti érzékenységet. Sok ilyen étel van, biztos, hogy találsz olyat, amit Te is szeretsz. Pl. a citrusfélék kifejezetten támogatják a fogyást is. És ha végre elindul a fogyás, annál jobban működik a leptin is.

  3. Inzulin - szabályozza a cukor felszívódását
    A szervezetben akkor szabadul fel inzulin, amikor szénhidrátot fogyasztunk.Az inzulin nagyon fontos hormon. Szabályozza a vércukorszintet, és segíti az edzés utáni regenerálódást.  Ez a hormon segít a sejteknek felszívni a cukrot, amit aztán a szervezet energiaként használ fel, a maradékot pedig zsírrá alakítja.

    Olyan szzénhidrátot vigyél be a szervezetedbe, melyeknek alacsony a glikémiás indexük. Tehát Ez minél alacsonyabb a glikémiás index, annál kevesebb glükóz szabadul fel és annál több időbe telik, míg a szervezet azt felhasználja. Tehát lassabban bontja azt le! Pl. egy alma jó szénhidrátnak minősül, különösen ha csoki helyett eszed.


  4. Adiponektint - égess több zsírt!
    Az adiponektint szintén a zsírsejtek állítják elő. A hormon növeli az inzulinérzékenységet és arra késztet bennünket, hogy a zsírt energiává alakítsuk. A leptinnel ellentétben, minél kevesebb a zsír rajtunk, annál magasabb testünkben az adiponektin hormon szintje.

    Ha többet mozogsz napközben, és az étrendedbe több egyszeresen telítetlen zsírsavat illesztesz (több halat, diófélét, olívaolajat, avokádót), vacsorára alacsony glikémiás indexű ételt fogyasztasz azzal fokozod az adiponektin termelődését.


  5. Glükagon éppen ellentétesen működik, mint az inzulin - zsírfaló hormon
    Segít lebontani az eltárolt zsírt és szénhidrátot, amiket aztán energiaként használ fel. Minél több glükagon van a szervezetben, annál karcsúbb leszel.

    Ugye ezért is működik például a fehérjediéta! Egyél halat, húst, tengergyümölcseit, tofut, dióféléket, de ezen kívül még sokfélével szélesítheted az ételek listáját. A magas fehérje- és alacsony szénhidráttartalmú ételek a legjobbak a glükagon szint növelésében.

  6. Étvágycsökkentő hormon - epinefrin
    Mikor erős érzelmi hatás ér, az epinefrin vagy adrenalin nevű hormon szabadul fel. Pl. félelem, harag, melyek gyors reagálást igényelnek, ennek a kiváltói, mert azonnali reakciót váltanak ki. Nevezik túlélő hormonnak is őket. Ezt a hormont akkor termeli a szervezet, amikor gyorsnak, erősnek legyünk --> hogy túléljük a dolgokat. Elnyomja az étvágyat, hogy a testünk a gyors cselekvésre tudjon összpontosítani.

    Az epinefrin szintjének növeléséhez a legjobb és legegészségesebb módszer a magas intenzitású intervallum edzés. A HIIT edzés viszonylag rövid időtartamú edzés, mely lényegében rövid kardió gyakorlatok kombinációja. Időtartama 30 másodperctől 1 percig terjed. És az egyik legfontosabb , hogy  ezeknél a gyakorlatoknál a maximum erőkifejtésig juss el! Tudod a tingli-tangli edzésekkel tingli-tangli eredmények születnek! (És hangsúlyozzuk, ha gyógytornát végzel bármi oknál fogva, az nem tingli-tangli edzés, hanem a rehabilitációd része, hogy az egészséged helyreálljon, vagy legalább is elfogadható legyen!)

 

Edzéseinkről itt olvashatsz: www.tabataworld.net

Webáruház készítés